ыфв

ЕСІРІК НЕВРОЗ БАЛАЛАР НЕВРОЗЫ

ЕСІРІК НЕВРОЗ  БАЛАЛАР НЕВРОЗЫ

Мұндай баланың аса ауыр психикалық зақым алуы – қақтығыс тудыратын, кез-келген «қалаймын» немесе «қаламаймын» арасындағы қарама-қайшылық. Бұл – оған қойылатын талаптардың арта түсуі, оның «қалаймын» немесе «қаламаймын» деген пікірімен санасуды доғару және менмендігіне қарсы тұру (бөбекжай немесе балабақша, мектеп, қатарластарымен кездесу: оның барлық талаптарын екі етпей орындайтын ата-анасының орнына өзіне талап қоятын адамдармен кездесу); қалаулары мен еркеліктері жайына қалатын өмірлік

БАЛАЛАР НЕВРОЗЫ

БАЛАЛАР НЕВРОЗЫ

Ол – тұнып тұрған қарама-қайшылық: біресе адам төзбес өзімшіл, біресе мейірбан; біресе тым талапшыл, біресе көнгіш; біресе тәкаппар, біресе өзін-өзі қорлайды. Бастысы, оның шынайы өмірдегі қауқарсыздығын сезінгеннен неврозалды кезеңінде нұқсан келген ар-намыс сезімі бар. Оны қинайтын да сол мәселе. Оның бойында тәкаппарлық, тым жоғары талаптар және өмір сүруден қорқу, өз күшіне сенбеу арпалысып жатады. Ол кереғар, оның ішкі жан-дүниесінде «қаламаймын», бірақ «керек», «қалаймын», бірақ

ПАЙДАЛЫ ТҰСТАРЫ БАЛАЛАР ЖӘНЕ КОМПЬЮТЕР

ПАЙДАЛЫ ТҰСТАРЫ  БАЛАЛАР ЖӘНЕ КОМПЬЮТЕР

Компьютерде ойын ойнағанда адам зейіні экранда көрсетіліп жатқан әрекетке барынша шоғырланатыны соншалық, өзгеше бір транс күйі орын алады және нақты уақытты сезіну қабілеті жоғалады. Бала компьютер экранынан бірнеше сағаттап көз ала алмайтын, «компьютерде шырмалу» мәселесі туындайды. Осындай жайт жиі қайталанған сайын компьютерге тәуелділік туындау қаупі пайда болады. Оқу барысында компьютер пайдаланудың тағы бір оң әсері - өз қателіктерімізге қатысты көзқарасты өзгерту. Түйсік деңгейінде

КОМПЬЮТЕР БАЛАҒА – ЗИЯНДЫ МА НЕМЕСЕ ПАЙДАЛЫ МА?

КОМПЬЮТЕР БАЛАҒА – ЗИЯНДЫ МА НЕМЕСЕ ПАЙДАЛЫ МА?

Компьютер – ХХ ғасырдағы адамзат ойының жемісі, оған жаңа мыңжылдықтағы адамзаттың келешек жетістіктеріне деген үміт артылады. Осы жетістіктерге қол жеткізетін жас ұрпаққа оның әсері қандай? Ата-ана баласына компьютер қолдануға рұқсат бергенде келесілерді ескеруі тиіс.

БАЛАЛАРДЫҢ ӨТІРІК АЙТУЫ БАЛАЛАРДЫҢ ҰРЛЫҚ ЖАСАУЫ

БАЛАЛАРДЫҢ ӨТІРІК АЙТУЫ БАЛАЛАРДЫҢ ҰРЛЫҚ ЖАСАУЫ

Мұндай жағдай бала үйде де және өзге балалардың ортасында да өзінің кемсітілгенін, қауқарсыздығын сезінгенде туындауы мүмкін. Ұрланған заттар қатарластары арасында «мәртебе сатып алуға» жұмсалады. Балалар өз аға-інілерінің және әпке-сіңілі-қарындастарының заттарын қызғаныштан ұрлауы мүмкін. Жасөспірімдер ұрлықты жан түршіктірер әсерлер алу үшін немесе өздерін «мықты» сезіну үшін жасауы мүмкін. Баланы ұрлық жасауға өзі араласатын ортасының нашар болуы итермелеуі мүмкін. Ұрлық ерік-жігер

БАЛА ӨТІРІК АЙТСА, НЕ ІСТЕУ КЕРЕК БАЛАЛАРДЫҢ ӨТІРІК АЙТУЫ

БАЛА ӨТІРІК АЙТСА, НЕ ІСТЕУ КЕРЕК  БАЛАЛАРДЫҢ ӨТІРІК АЙТУЫ

Кез-келген жағдайда бала ата-анасына өтірік айтудың қажеті жоқ екенін білуі тиіс. Ойланып көріңіз, балаңызға сізбен ашық сөйлесуіне не кедергі, неге ол кейбір жайттарды жасырып қалады. Балаңызға еш өтірікті қажет етпейтін жақыны болуға тырысыңыз. Балаларыңызға оларды ешбір шартсыз, жасаған қателіктеріне қарамастан жақсы көретініңізді, әрбір адам өмірінде үлкенді-кішілі қателіктер жасайтынының, мұның еш сөкеттігі жоқ екенін жиі-жиі көрсетіп тұрыңыз. Егер балаңызды ашық және адал болуға

БАЛАЛАРДЫҢ ӨТІРІК АЙТУЫ

БАЛАЛАРДЫҢ ӨТІРІК АЙТУЫ

МЕКТЕПКЕ ДЕЙІНГІ 4-5 ЖАСАР БАЛАЛАР ШЫН МӘНІНДЕ БОЛМАҒАН ЖАЙТТАРДЫ КӨЗ АЛДЫНА ЕЛЕСТЕТЕ АЛАДЫ, БІРАҚ ӨТІРІК АЙТҚАНДА АДАМГЕРШІЛІК ҚАҒИДАЛАРЫН БҰЗАТЫНЫН СЕЗІНБЕЙДІ. БҰЛ ЖАСТА БАЛАЛАРДЫҢ ҚИЯЛЫ ҚАРҚЫНДЫ ДАМИ БАСТАЙДЫ, ОЛАР ШЫНАЙЫ ӨМІРДЕ НЕ БОЛҒАНЫН, «ӨТІРІКТЕН» НЕ БОЛҒАНЫН ШАТАСТЫРЫП АЛУЫ ҒАЖАП ЕМЕС. Ересектер баланың қиялын өтірікке балап, алаңдай бастайды. Бірақ бұл мүлдем басқа құбылыс.

ҰЯЛШАҚ БАЛАЛАР БАЛАҢЫЗДЫҢ ҚАЗЫНАСЫ

ҰЯЛШАҚ БАЛАЛАР  БАЛАҢЫЗДЫҢ ҚАЗЫНАСЫ

Кішкентай бойының арқасында бала сөздің тура мағынасында және психологиялық тұрғыдан ересектерге қарағанда жерге жақынырақ. Ол жерде жатқанның бәріне үлкен қызығушылық танытуға және зейін салуға бейім. Балалар айтарлықтай жиі қолындағысын жерге түсіріп алады, өздері де көп құлайды. Осы жанды тәжірибе жер бетінде тұрғанның және жатқанның бәріне сүйеніш болатыны, демеу болатыны және барлық денелер бәрібір жерге келіп түсетіні – жерден әрі қарай құлайтын жер жоқ екені туралы «ұлы идеяны» ұғынады.

БІЗ ДӘРІГЕРГЕ БАРАМЫЗ БАЛАҢЫЗ БАЛАБАҚШАҒА БАРАДЫ

БІЗ ДӘРІГЕРГЕ БАРАМЫЗ БАЛАҢЫЗ БАЛАБАҚШАҒА БАРАДЫ

Балалар психологтары жазып жүргендей, жеңіл бейімделген баланың мінез-құлқы бір ай ішінде қалыпқа келеді, тәбеті алғашқы аптаның аяғында әдеттегі дәрежеге жетеді, ал ұйқысы 1–2 апта ішінде реттеледі, өткір сырқаттар туындамайды. Қинала бейімделетін баланың көңіл-күйі бүтіндей бір ай ішінде тұрақсыз болуы мүмкін, ал ұйқысы мен тәбеті 20–40 күннен кейін қалпына келеді. ЕГЕР «БАЛАБАҚШАДАҒЫ КҮЙЗЕЛІС» КЕЗІНДЕ БАЛАҚАЙ ҰЗАҚ, ӘРІ АУЫР СЫРҚАТТАНА БАСТАСА, МІНДЕТТІ ТҮРДЕ БАЛАЛАР ПСИХОЛОГЫМЕН, ПСИХИАТРМЕН

ҚИҚАР БАЛАЛАР БАЛАНЫҢ ҮРЕЙІ ЖӘНЕ ДЕНСАУЛЫҒЫ

ҚИҚАР БАЛАЛАР  БАЛАНЫҢ ҮРЕЙІ ЖӘНЕ ДЕНСАУЛЫҒЫ

Үрейлі балалар біресе тым көңілді, көп сөйлейді, жылдам және күйгелектене қозғалады, біресе көңілі жабырқаулы және тіпті тұнжыраңқы, енжар, селсоқ болады. Олар тұйық, өкпелегіш болуы мүмкін, ортақ ойындарға қатысудан қашқақтайды. Оларға өз-өздеріне деген сенімсіздігі көп кедергі жасайды: өздеріне тапсырылған істі атқара алмайды деп қорқады, төмен бағалар алады, балабақшаға, мектепке кешігеді. Олар үшін үйреншікті жағдайдың өзгеруі, әдеттегі өмір салтын әдеттен тыс өмір салтына ауыстыру ауыр